Handelsbetingelser

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om, hvordan du handler på Røde Kors Butik. Finder du ikke svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Ved bestilling af varer på butik.rodekors.dk accepterer du nedenstående aftalevilkår. Udover disse vilkår henvises til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.

Handelsbetingelserne kan løbende blive opdateret, og derfor beder vi dig godkende vores handelsbetingelser, hver gang du handler hos os.

 

1. Virksomhedsoplysninger

Webshoppen butik.rodekors.dk ejes og drives af Røde Kors:

Blegdamsvej 27

2100 København Ø

CVR-nr. 20700211

E-mail: hej@rodekors.dk

Telefon: 35 25 92 00

2. Priser og betaling 

Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke.

Det er muligt at betale med Dankort, Visakort, Visa Electron, MasterCard Maestro kort og MobilePay.

Priser angives i danske kroner og er inklusive moms. Priserne inkluderer ikke betalings- og fragtgebyrer, som angives separat.

Når du bestiller en vare hos os, modtager du altid en kvittering på din ordre. Dette er en ordrebekræftelse, og der er indgået en bindende købsaftale, når du modtager denne.

Hvis din ordre kun indeholder et digitalt produkt, vil beløbet blive trukket fra dit betalingskort med det samme.

3. Levering

Digitale produkter 

Hvis du har købt et af vores digitale produkter (f.eks. musikbanko eller quiz), vil disse være mulige at downloade via webshoppen efter købet. Produktet vil også blive tilsendt til din mail som en vedhæftning til din ordrebekræftelse.

Fysiske produkter 

Fysiske produkter sendes med vores samarbejdspartnere, og leveringstiden vil fremgå af webshoppen ved bestilling. Fragtpriser og leveringsmuligheder oplyses også ved bestilling. Hvis et produkt er udsolgt eller forsinket, vil vi informere dig hurtigst muligt.

4. Fortrydelsesret

Digitale produkter 

Digitale produkter uden et fysisk medium er ikke omfattet af de 14 dages fortrydelsesret, hvis leveringen af produktet er påbegyndt med køberens samtykke, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 13. Det vil sige, at køberen mister sin fortrydelsesret for digitale ydelser, når køberen anmoder om at downloade produktet fra Røde Kors’ webshop.

Lever produktet ikke op til din forventning, så bedes du venligst kontakte os.
Alle rettigheder til indhold i form af tekst, billeder, mm. tilhører Røde Kors, og må derfor ikke kopieres.

Produktet er personligt, og må derfor ikke deles, videresælges, udlånes eller gives væk, uden at det er aftalt med Røde Kors.

Fysiske produkter

Du har 14 dages fortrydelsesret på fysiske produkter fra den dag, du modtager varen. For at gøre brug af fortrydelsesretten skal du give os besked inden for denne periode og returnere varen i original emballage og ubrugt stand. Du afholder selv omkostningerne ved returnering, medmindre andet er aftalt.

5. Returnering

Digitale produkter 

Digitale produkter kan ikke returneres, idet fortrydelsesretten bortfalder ved påbegyndt levering af det digitale indhold.

Fysiske produkter 

Ønsker du at returnere en vare, bedes du kontakte os på hej@rodekors.dk eller 35 25 92 00 for nærmere instruktioner. Varen skal returneres i samme stand, som du modtog den, og du afholder selv returforsendelsesomkostningerne, medmindre der er tale om en reklamation.

6. Reklamationer 

Hvis et fysisk produkt går i stykker eller viser en fabrikationsfejl inden for reklamationsperioden på 24 måneder, har du ret til at reklamere i henhold til købeloven. Reklamationen skal ske inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget. Kontakt os venligst med en beskrivelse af problemet samt eventuelle billeder af den defekte vare. Vi vil herefter vurdere sagen og finde den bedste løsning, såsom reparation, ombytning eller refundering.

7. Databehandling 

Røde Kors behandler dine personoplysninger for at opfylde den kontrakt, vi indgår, når du afgiver en ordre på webshoppen. I vores persondatapolitik kan du læse mere om hvordan vi behandler dine oplysninger: https://www.rodekors.dk/saadan-behandler-vi-persondata

 

8. Klagemuligheder

Hvis du vil indgive en klage, kan du sende en mail til hej@rodekors.dk eller ringe på 35 25 92 00.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, og du fortsat ønsker at klage, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:

  • Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.

  • Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.


EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: hej@rodekors.dk 

 

9. Lov og værneting

Køb af varer på butik.rodekors.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de almindelige danske domstole.